A 2001 utáni 2 és 3 literes dieselmotorral szerelt BMW-k esetében az elhanyagolt pillangószelep komoly károkat okozhat: lapkáit felszívhatja a motor.
Miért történhet ez?
A pillangószelepek rendeltetése, hogy változtatja a szívónyomás útját. Hátránya (ebből származhat a probléma), hogy elkormozódhat, majd a lerakódott koromból kikristályosodás keletkezik. Az elszennyeződött pillangószelep lapkái elakadnak a koromban, emiatt a motor szívóhatása felszippantja őket. Egy szó mint száz: komoly károkat okozhat.
Mit mond a gyártó és a szakszerviz?
A márkaszervizek a szívósor cseréjét javasolják, aminek a költsége nt. 150-400e Ft körül alakul. Nem olcsó móka…
Mit mondunk mi?
Az időszakos ellenőrzést javasoljuk: a szívósor rendszeres vizsgálatával és a pillangószelepek tisztításával komoly költségeket lehet megspórolni. Nem beszélve a motor jobb teljesítményéről és fogyasztásáról…
Érdemes tehát észben tartani, hogy megfelelő tisztítás hiányában 60-100e km után egyre kockázatosabb lesz a pillangószelep sorsa, ami rossz esetben akár motor komoly károsodását okozhatja.
Árak
4 hengeres M47
szívósor levétele, tisztítása, új tömítésekkel: nt. 30e Ft
a lapka eltávolítása, duguzás, tömítésszett: nt. 50e Ft
új, gyári BMW-lapkákkal: nt. 75e Ft
6 hengeres M57
szívósor levétele, tisztítása, új tömítésekkel: nt. 45e Ft
a lapka eltávolítása, duguzás, tömítésszett: nt. 65e Ft
új lapkákkal, tömítésszettel: nt. 90e Ft
4 hengeres N47 – B47
Szívósor tisztítás le-felszereléssel: 55.000 Ft + Áfa
6 hengeres N57 – B57
Szívósor tisztítás le-felszereléssel: 65.000 Ft + Áfa